Kosár

Összesen

Ingyenes szállítás 99 000 Ft felett!

Ügyfélszolgálat

  • Telefon: +353 87 383 8059 WhatsApp: +353 87 383 8059
  • Crystal Qveen Jewelry

Általános Szerződési Feltételek

Hatályos: 2019. november 1. napjától

Kérjük, amennyiben nálunk vásárol, illetve aktív felhasználója kíván lenni Webshopunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.

A Crystal Qveen Jewelry Webshopja olyan ékszerkészítők ajánlatait foglalja össze, akik termékeiket a www.crystalqveen.com és www.crystalqveen.hu weboldalon jelenítik meg értékesítés céljából.

Ennek az értékesítési modellnek hála a vásárlók kedvezőbb áron, nagyobb termékkínálatból válogathatnak regisztráció nélkül. Az ékszerkészítőket cégünk folyamatosan ellenőrzi és értékeli, megbizonyosodva arról, hogy teljesítik a Crystal Qveen Jewelry által megszokott magas minőségi követelményeket.

Az ékszerkészítők által beszállított termékeket független logisztikai partnerünk írországi csomagoló központjában összesíti, hogy Önnek csupán egyetlen szállítási költséget kelljen fizetnie abban az esetben is, ha rendelése több ékszerkészítő ékszerét is tartalmazza. A kiszállított csomagban megtalálható minden törvény által előírt certificate/tanusítvány és számla. A rendelésével kapcsolatos nyomkövetési adatokat logisztikai partnerünk biztosítja e-mail-ben.

Amennyiben Webshopunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan kérdése merülne fel, a megadott kapcsolati e-mail címen állunk rendelkezésére.

 

Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek (ÁSZF)

 

1. Bevezetés:

Aki a Crystal Qveen Jewelry Webshopjában (továbbiakban Webshop) böngészik (a továbbiakban: Felhasználó), köteles a jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) vonatkozó rendelkezései szerint eljárni. A Webshopban az a Felhasználó vásárolhat, aki megadja a vásárláshoz szükséges információkat és elfogadja a jelen ÁSZF-t (a továbbiakban: Vevő). A Webshopot a Crystal Qveen LTD. működteti (a továbbiakban: Eladó). A Webshopban történő megrendelés elküldésével és annak visszaigazolásával a távollévők közötti szerződés jön létre a Vevő és az Eladó között, amely külön nem kerül írásba foglalásra és iktatásra.

2. Eladó és a szolgáltató adatai

Név: Crystal Qveen Limited
Név röviden: Crystal Qveen LTD.
Székhely: 110 Belgrove Park, Clontarf, Dublin 3, D03KP04 IRELAND
Nyilvántartásba vevő hatóság neve: Companies Registration Office Ireland
Nyilvántartásba vevő hatóság címe: Bloom House, Gloucester Place Lower, Dublin 1 IRELAND
Cégjegyzékszám: 643541
Adószám: 3651906NH
Telefonszám: +36 20 346 3208

E-mail: info [ @ ] crystalqveen.com
Honlap: https://www.crystalqveen.com/  https://www.crystalqveen.hu/
Bankszámlaszám (IBAN): IE48 BOFI 9005 9439 7178 42
BIC/SWIFT: BOFIIE2D

Tárhelyszolgáltató adatai
Név: Protocol Internet Technology LTD.
Székhely: Deltona House, Six Cross Roads Business Park, Waterford, X91TX8Y IRELAND
Cégjegyzékszám: 472520
Honlap: http://www.hostingireland.ie/
Email: support@hostingireland.ie
Telefon: +353 1 9020020
Fax: +353 1 9020025

3. Webshop termékei

A termékek részletes leírása az adott ékszer információs oldalán a Leírás menüpont alatt található meg, így többek között az ár, anyagösszetétel, finomság, fémjelzés, felület, súly, külső-, belső profil, szélesség, színinformációk (szöveges és képi formában). Az Eladó mindent megtesz a termékek alapvető tulajdonságainak minél hitelesebb feltüntetése érdekében, különösen, hogy a színek minél inkább megfeleljenek a valóságnak. Adott esetben a látható színek eltérhetnek a valóságtól, mivel azok nagymértékben függnek a Vevő által használt monitortól/kijelzőtől, illetve annak beállításától, így az Eladó az ebből eredő károkért semmilyen felelősséget nem vállal.
A feltüntetett képek illusztrációk, a megrendelt terméktől esetenként eltérhetnek.

4. A termékek ára

A termék vételára a kiválasztott termék mellett feltüntetett ár (a megfelelő paraméterek kiválasztása után) a fizetendő végső ár, mely forintban értendő. A vásárlásról cégünk angol/magyar nyelvű alanyi áfamentes számlát állít ki. A termék ára nem tartalmazza a szállítás költségét. Eladó külön csomagolási díjat nem számít fel. A szállítási költségek a Vevőt terhelik, és a számlázáskor a kiválasztott termékek kiegészítendő többletköltségeként szerepelnek. Az Eladó az árváltoztatást jogát fenntartja azzal az indokkal, hogy nem feltétlen a Vevő által elküldött megrendelésében szereplő ár az irányadó. A rendelés feldolgozása után az Eladó visszaigazolja a tényleges árat, ezzel kiküszöbölve a hibásan feltüntetett  árat és leírást.

5. Hírlevél feliratkozás

A Webshop választéka regisztráció és bejelentkezés nélkül böngészhető. A rendelésnél a kötelezőként megjelölt adatok hiányos kitöltése esetén az Eladó a rendelést nem fogadja el. Az Eladó semmilyen formában nem vállal felelősséget a hibás adatokból eredő téves teljesítésért. A rendelésnél önkéntesen megadható adatok azt a célt szolgálják, hogy később az Eladó a megadott információk alapján személyre szabottan tudja a Felhasználót tájékoztatni a kínálatról és akciókról, amennyiben feliratkozik hírlevélre. A hírlevélre történő feliratkozás teljesen önkéntes és ingyenes. Feliratkozni a főoldalon a Hírlevél menüpont alatt a Felhasználó e-mail címének megadásával és a „Feliratkozom” gomb megnyomásával lehet, mellyel egyidejűleg a Felhasználó elfogadja a Webshop adatvédelmi szabályait. Leiratkozás a hírlevél láblécében található „Leiratkozom a hírlevélről” link megnyomásával lehetséges vagy Webshopunknak küldött e-mailben „Leiratkozom a hírlevélről” tárgyal ellátva.

6. A rendelés menete

6/1) A vásárlás megkezdése / termék(ek) kiválasztása
Először a Vevő kiválasztja a számára megfelelő terméket,és az ahhoz tartozó méretet – karikagyűrűk esetében a méreteket – továbbá ha a kövezés típusa választható, akkor a kő fajtáját, valamint a díszdoboz típusát majd a “Kosárba” ikonra kattint. Más termékek, vagy ugyanannak a terméknek más méretben történő megvásárlása esetén, vissza lehet lépni a termékekhez, ahol a fentiek szerint a kosárba helyezhetőek az egyéb megvásárolni kívánt termékek.

6/2) A kiválasztott termékek áttekintése
A kívánt termékek kiválasztása után a honlapon a „Kosár megtekintése” ikonra kattintva ellenőrizhetőek a kiválasztott termékek és azok mérete. A kosár tartalmában lévő termék a listában szereplő művelet X gomb megnyomásával törölhető. A változásokat a „Kosár frissítése” gomb megnyomásával kell véglegesíteni.
Ha rendelkezik érvényes, levásárolható kuponnal, akkor azt is ezen az oldalon tudja érvényesíteni.

6/3) A Vevő adatainak megadása
Vevő a megrendelésnek ezen fázisában köteles megadni személyes, vagy cégadatait. Vevő ezzel a fázissal véglegesíti megrendelését, ezért a rendelés adatainak helyességét kérjük ekkor leellenőrizni mert a módosításra a megrendelés után nincs további lehetősége.

6/4) A kiszállítási mód megadása
A Vevő a következő szállítási módok közül választhat:


6/5) A fizetési mód megadása
A Vevő a következő fizetési módok közül választhat:

Banki átutalás
Rendeléskor kiválaszthatja, hogy banki átutalással szeretne fizetni. Ebben az esetben 5 munkanapon belül a megrendelés összegének meg kell érkeznie a bankszámlánkra. A megrendeléskor küldött visszaigazolásunkon megtalálhatóak az átutaláshoz szükséges adatok.

Számlatulajdonos: Crystal Qveen Limited
Számlatulajdonos címe: 110 Belgrove Park, Clontarf, Dublin 3, D03KP04

Számlaszám (IBAN): IE48 BOFI 9005 9439 7178 42
BIC/SWIFT: BOFIIE2D

Számlavezető bank: Bank of Ireland
Számlavezető bank címe: 189 Howth Road, Killester, Dublin 3. D03F381

Megjegyzésként kérjük, tüntesse fel a rendelés számát és a megrendelő nevét!

A kiszállítás az összeg beérkezését követően történik, amelyről e-mailben tájékoztatjuk. Amennyiben 5 munkanapon belül nem érkezik meg az összeg a fent megadott bankszámlára, rendelését automatikusan töröljük.

Bankkártyás fizetés
Webshopunkban gyorsan és biztonságosan fizethet bankkártyával, amely segítségével azonnal rendezheti a vásárlásának és a szállítási költségnek az összegét.

Rendelés leadás után közvetlenül átirányításra kerül a PayPal oldalára, így a fizetés közvetlenül a PayPal LTD. által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a Webshop oldalán.

A Vevő a „Megrendelés” gombra kattintva küldheti el megrendelését, feltéve, hogy az „Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek”-et és az „Adatkezelési Nyilatkozat”-ot átolvasva rendelés előtt kipipálja a négyzetet, hogy azokat maradéktalanul elfogadja. A rendszer a megrendelést addig nem tekinti érvényesnek, amíg ez meg nem történik. Ezután megjelenik egy újabb oldal, ahol a Vevő visszajelzést kap arról, hogy sikeresen elküldte a megrendelést, illetve ha a rendszer hibát talált a kitöltésben, akkor erre figyelmeztet, és lehetőséged ad a hiba kijavítására.

6/6) A megrendelés visszaigazolása
A sikeres rendelés elküldése után legfeljebb 24 órán belül a Vevő automatikus visszaigazolást kap az általa megadott email címre. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt tételeket, a fizetendő összeget a kiszállítási díjjal együtt, valamint a rendelési azonosítót. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt megrendeléseket részben vagy egészben visszavonja.

7. Kedvezmények / Akciós termékek

Az Eladó saját hatáskörében adhat kedvezményeket a különböző termékekre, illetve a Vevőnek. Akciós termékek esetén az akció a megadott határidőig és/vagy a készlet erejéig tart. Az akciós árak megjelölése külön kiemeléssel történik (eredeti ár áthúzása mellett). Az Eladó bizonyos termékek együtt vásárlása, vagy adott vásárlási érték elérése esetén külön kedvezményt biztosít, melyről a Webshop kiemelt oldalain részletesen tájékoztatja vásárlóit. A kedvezményprogramok időszakos jellegűek, és visszavonásig érvényesek. Az Eladó fenntartja magának a jogot, hogy bármikor visszavonjon egy kedvezményt, vagy módosítson a kedvezményprogramok feltételrendszerén. A kedvezmények igénybevételéhez a feltételek teljesülésének illetve a kedvezményes vásárlásnak a program érvényességi idején belül kell teljesülnie.

8. A szállítási idők és díjak országonként a következőképpen várhatóak:

Az termék szállítási ideje eltérő lehet, amely attól függ, hogy készleten van, rendelésre készül, vagy egyedi elképzelés alapján kell elkészíteni.

Minden ékszernél – a leírás résznél – a "Készlet és Szállítási Információ" fülre kattintva kaphat pontos tájékoztatást, a raktárkészletéről.

A szállítási költségek országonként a következő módon érhetőek el:

Kérem vegye figyelembe, hogy a megadott kézbesítési idő forgalmasabb időszak esetén változhat az ötvöseink és a futárszolgálatot végző cég leterheltségétől függően, melyről e-mailben felvilágosítást adunk.

Ha a Vevő által megvásárolni kívánt ékszer kézbesítési idejéről pontosabb információt szeretne, akkor a rendelés leadása előtt mindenképp e-mailben érdeklődjön az aktuális raktárkészletről.

Az egyedi elképzelés alapján készített ékszer szállítási díja és kézbesítési ideje nagyban függ az ékszer bonyolultságától, és aprólékos kidolgozottságától. Ezért minden esetben a kézbesítési díjat és határidejét az árajánlat küldésénél pontosítjuk e-mailben.

A Vevő választhatja a termék/ek házhoz szállítását GLS Futárszolgálattal, mely aláírás ellenében vehető át a futártól. A címzett távolléte esetén a futár értesítést hagy arról, hogy a küldeményt mikor kézbesítik újra. Az ár kétszeri kézbesítési kísérletet foglal magában, ha nem veszik át a csomagot a második kísérlet után sem, akkor az Eladóhoz visszaküldésre kerül. A GLS a feladástól számított fentiekben közölt határidőn belül vállalja a kézbesítést.

A szállítás költsége minden esetben a rendelés végösszegéhez adódik. 

Információk a küldemények átvételével kapcsolatban

A megrendelés összesítőjében és visszaigazoló levélben szereplő fizetendő végösszeg minden költséget tartalmaz. A számlát a küldemény tartalmazza. Amennyiben a Vevő a kézbesítéskor a csomagoláson sérülést észlel, az átvételt jegyzőkönyv felvétele mellett megtagadhatja, és ez esetben visszaszállításra kerül az Eladóhoz a küldemény. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt a csomagolás sérülésével kapcsolatban az Eladó nem fogad el. Az Eladó mindent megtesz annak érdekében, hogy a jelen szerződés 8. pontjában megadott szállítási határidőt betartsa, amely azonban csak tájékoztató jellegű, és az Eladó a határidőn túli szállításért nem felel. Ha a küldemény nem érkezik meg a megadott időn belül, akkor vizsgálat indul a szállítóvállalatnál a körülmények tisztázására, ami több napot is igénybe vehet. A vizsgálat lezárása előtt az Eladó a Vevő által kifizetett összeg visszatérítésére nem kötelezhető.

9. A vásárlástól való elállás joga és csere igénylése

9/1) Az Eladó részére a termékek visszaküldési címe:
Crystal Qveen Limited, Hungary 4440 Tiszavasvári, Hétvezér utca 18/4.
(személyes átadásra nincs lehetőség)

9/2) Az Eladó kapcsolattartási e-mail címe:
info [ @ ] crystalqveen.com

9/3) Elállási jog

A Vevő 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Az elállási határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha a Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát a Webshop „Hasznos Információk” fő menüpont, „Dokumentum Tár” almenüpontja alatt található „Elállási jogi Nyilatkozat“ formanyomtatványon egyértelműen kitöltve köteles eljuttatni az Eladó postázási címére [ÁSZF 9/1)], vagy a gyorsabb ügyintézés végett elektronikus úton az e-mail címére [ÁSZF 9/2)].

A Vevő a határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

Az elállási jog gyakorlásával a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli. A megrendelt terméket a vásárlást igazoló számlával és minden kiegészítőjével együtt eredeti csomagolásába a Vevő postai úton juttathatja vissza az Eladó postázási címére [ÁSZF 9/1)]. A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vevőt terhelik, így az úgynevezett utánvétes küldeményeket az Eladónak nem áll módjában átvenni. Kiemelten ügyeljen a termék kifogástalan állapotban való visszaküldésére, ugyanis csak a teljesen új, hordatlan állapotú, sérülés- és foltmentes termék vételárát tudjuk visszafizetni és cserére is csak ebben az esetben van lehetőség.
Az Eladó addig visszatarthatja a Vevőnek visszajáró termék vételárát, amíg a Vevő a terméket hiánytalanul vissza nem küldte az Eladó részére, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
A küldemény cégünkhöz történő beérkezését követően, a visszaküldött terméket megvizsgáljuk. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt). Ha kifogástalannak találjuk, akkor 30 napon belül visszautaljuk a megadott bankszámlára a termék értékét.


 

A Vevő nem gyakorolhatja elállási jogát rendelésre készített termék esetében, amely olyan nem előre gyártott termék melyet az Eladó a Vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Vevő személyére szabtak.

9/4) Csere igénylése

A Vevő 20 napon belül jogosult a megrendelt termék cseréjére, amennyiben a mérete nem volt megfelelő. A jogosultsági határidő a termék adásvételére irányuló szerződés esetében attól a naptól számított 20 nap elteltével jár le, amelyen a Vevő vagy a Vevő által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

Ha a Vevő a termék cseréjével élni kíván, szándékát a Webshop „Hasznos Információk” fő menüpont, „Dokumentum Tár” almenüpontja alatt található „Méretcsere Nyomtatvány“-on megteheti, amelyet egyértelműen kitöltve kell eljuttatni elektronikusan az Eladó e-mail címére [ÁSZF 9/2)].

Az Eladó a cserét kizárólag ugyanolyan cikkszámú termékre tudja teljesíteni olyan feltétellel, hogy a Vevő a termék méretén kívül minden másban megegyező paraméterűt választ. (Pl. kő nélküli terméket szintén kő nélkülire; cirkónia köves terméket szintén cirkónia kövesre, stb.)

A termék csere igény gyakorlásával a Vevőt a termék visszajuttatásának költségén kívül az új termék szállítási költsége terheli, melynek díjai országonként eltérőek és az ÁSZF 8. pontja tartalmazza. A cserélni kívánt terméket a vásárlást igazoló számlával és minden kiegészítőjével együtt eredeti csomagolásába a Vevő postai úton juttathatja vissza az Eladó postázási címére [ÁSZF 9/1)]. A termék cseréjével kapcsolatban felmerült költségek a Vevőt terhelik, így az úgynevezett utánvétes küldeményeket az Eladónak nem áll módjában átvenni. Kiemelten ügyeljen a termék kifogástalan állapotban való visszaküldésére, ugyanis csak a teljesen új, hordatlan állapotú, sérülés- és foltmentes termék cseréjére van lehetőség. A küldemény cégünkhöz történő beérkezését követően, a visszaküldött terméket megvizsgáljuk. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt).

Amennyiben a cserélni kívánt termék súlya és ára azonos az újonnan választott termékével, akkor nem számítunk fel a cserére díjat, csak a futárszolgálat díját – amit az ÁSZF 8. pontjában talál – kell megfizetnie az Eladó felé utalással vagy utánvétellel a futárnál. Amennyiben kisebb súlyú, és árú az újonnan választott termék, akkor azok átvételétől számított 30 napon belül az Eladó visszautalja a különbözetet a Vevő számlájára, amennyibe a Vevő a terméket hiánytalanul vissza küldte az Eladó részére, vagy kétséget kizáróan igazolta, hogy azt visszaküldte. Ellenkező esetben az Eladó visszatarthatja a Vevőnek visszajáró különbözetet, a termék beérkezéséig.
Ha nagyobb súlyú, és árú az újonnan választott termék, akkor az Eladó felé utalással vagy utánvétellel a futárnál tudja a Vevő kiegyenlíteni a különbözetet. A Vevő a különbözetet köteles az Eladónak megfizetni melyről az Eladó előzetesen írásban tájékoztatást ad.

Az Eladó kizárólag olyan termék cseréjét vállalja, amely teljesen új, hordatlan állapotú, sérülés- és foltmentes. Csere igénylése esetén az Eladó a termék visszaérkezését követően, a lehető leggyorsabb határidőn belül – raktár állapottól függően – intézkedik az új termék kiszállítása iránt.

10. Panaszügyintézés lehetőségei

A Vevő az Eladó működésével, a forgalmazott termékekkel kapcsolatos kérdéseit, kéréseit, észrevételeit és panaszait az alábbi elérhetőségek bármelyikén közölheti az Eladóval:

1. E-mailben: info [ @ ] crystalqveen.com

2. Ajánlott levélben: 110 Belgrove Park, Clontarf, Dublin 3, D03KP04 IRELAND

3. Telefonon: +36 20 346 3208

A bejelentett panaszt az Eladó azonnal kivizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a panasz azonnali kivizsgálására nincs lehetőség, vagy a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, az Eladó a panaszt és az azzal kapcsolatos álláspontját jegyzőkönyvben rögzíti, amelynek egy példányát eljuttatja a Vevőnek. Telefonos, levélalapú vagy elektronikus úton benyújtott panaszt az Eladó 30 napon belül köteles írásban megválaszolni. A panasz elutasítását az Eladó köteles indokolni.

11. Panaszjog érvényesítés hatósági lehetőségei

A szolgáltató székhelye szerint illetékes testület:

European Consumer Centre ECC Ireland
(Európai Fogyasztói Központ ECC Írország)

Elérhetőségei:
Cím: 1 Green Street, MACRO Centre, Dublin 7. D07 X6NR IRELAND 
E-mail: info@eccireland.ie 
Telefonszám: +353 1 879 76 20
Fax: +353 1 873 43 28

Honlap: https://www.eccireland.ie/

12. Magatartási Kódex

Ha az ÁSZF valamelyik pontja hiányos vagy jogilag hatálytalan, attól még a jelen szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó írországi jogszabályok rendelkezései alkalmazandóak.

Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

13. Teljesítési határidő

A raktáron lévő termék megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés visszaigazolásától számított legfeljebb 15 nap, a rendelésre készített termék esetében legfeljebb 7 hetet is igénybe vehet. Ez a szállítási határidő tájékoztató jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük.

Az egyedi elképzelés alapján készített termék kézbesítési ideje nagyban függ a termék bonyolultságától, és aprólékos kidolgozottságától. Ezért minden esetben a kézbesítés határidejét az árajánlat küldésénél pontosítjuk e-mailben.

14. Devizakonverzió / Árfolyam-különbözet

Az Eladó visszatarthatja a megrendelt termék kiszállítását addig, amíg meg nem győződik arról, hogy a termék teljes vételára és a szállítási költségek kifizetése sikeresen megtörtént a Webshopban meghatározott pénznemben. Idetartozik, azaz eset is, ha a Vevő a tagállama szerinti pénznembe utalja el a vételárat, továbbá a szállítási költségeket és az átváltás miatt, valamint a banki tranzakciós költségek miatt az Eladó nem kapja meg a teljes vételárat a szállítási költséggel. Ebben az esetben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, így az Eladó jogosan kérheti a Vevőtől a különbözet kiegészítését.

15. Az Európai Unió területén történő értékesítés

Eladó nem különbözteti meg a webshop használatával Írország területén és az azon kívül az Európai Unió (továbbiakban: EU) területén belüli vásárlókat.

Az Írországon kívüli vásárlásra is a jelen ÁSZF pontjai az irányadóak azzal, hogy a Vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely EU tagország állampolgára, vagy valamely EU tagországban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely EU tagországban székhellyel rendelkezik, és az EU-n belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol vagy vesz igénybe terméket, abban az esetben is ha csak ilyen szándékkal jár el.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban angol/magyar nyelv.

Az Eladó nem köteles a vásárló tagállama szerinti nyelven kommunikálni a Vevővel.

Az Eladó nem köteles megfelelni a Vevő tagállama szerinti jogoknak, amelyek az érintett termékkel kapcsolatosak és jelen ÁSZF-en kívüli követelményeknek, például fémjelzési követelményeknek, továbbá hogy tájékoztassa a Vevőt ezekről.

Az Eladó a termék megvásárlása érdekében az írországi vásárlókat megillető rendelési lehetőségeket biztosítja a nem írországi vásárlóknak is.

A Vevő az ÁSZF szerint kérheti a termék szállítását Írországon belülre, vagy bármely más EU-s tagállam területére, ezt kérheti a nem írországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

16. A termék visszaküldésével kapcsolatos költségek viselése

A Vevő viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó által meghatározott postázási címre [ÁSZF 9/1)] kell visszaküldeni. Ha a Vevő a teljesítés megkezdését követően felmondja vagy visszavonja a megrendelést, köteles a felmondással a megrendelés időpontjától számolva a közlés időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat az Eladó számára megfizetni. A Vevő által arányosan fizetendő összeget a megrendelésben szereplő összeg alapján kell megállapítani. Ha a Vevő bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a megrendelés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

17. Szavatossági igények

Az Eladó felelősséget vállal azért, hogy az eladás időpontjában hibátlan terméket ad át a Vevőnek, tehát a terméknek nincs olyan rejlett hibája, amely egy későbbi időpontban fog kiderülni. A Vevőt a termék hibája miatt megillető szavatossági igényeire az Írországi Polgári Jog (Civil Law in Ireland) vonatkozó rendelkezései az irányadóak. Az elhasználódásból vagy nem rendeltetésszerű használatból adódó sérülések és keletkezett hibák esetén az elállás nem érvényesíthető. A Vevő szavatossági igényét a hiba felismerését követően a lehető legrövidebb időn belül, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 3 munkanapon belül közölni köteles az Eladóval. A Vevő igényét kísérőlevélben postai ajánlott küldeményként vagy a gyorsabb ügyintézés végett e-mailben teszi meg, melyen köteles hivatkozni az eljárás rendelési számára, valamint a kifogásolt termék pontos megnevezését, cikkszámát feltüntetve az igényt megindokolni. A nevezett terméket, valamint a vásárlást igazoló számlát a megadott postacímre vissza kell juttatni az Eladónak. Az Eladó a bejelentés kézhezvételtől számított 5 munkanapon belül felveszi a Vevővel a kapcsolatot, és a kapott információk alapján a bejelentésről és annak kezeléséről jegyzőkönyvet készít, melyből egy példányt megküld a Vevő számára elektronikus úton. 

18. A kellékszavatosság

18/1) A kellékszavatosság esete

A Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet az Írországi Polgári Jog (Civil Law in Ireland) szabályai szerint.

18/2) A kellékszavatossági jogai

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna.

18/3) A kellékszavatossági határidők

A Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 3 munkanapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a megrendelés teljesítésétől számított egy éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

18/4) A kellékszavatosság érvényesítése

A Vevő az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényeit.

18/5) A kellékszavatosság érvényesítés feltételei

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Vevő igazolja, hogy a terméket az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vevő köteles bizonyítani, hogy a Vevő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

19. A termékszavatosság

19/1) A termékszavatosság esete

A termék hibája esetén a Vevő választása szerint, a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

19/2) A termékszavatossági jogai

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

19/3) Hibás termék esete

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

19/4) A termékszavatossági határidők

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított egy éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

19/5) A termékszavatossági jog érvényesítés feltételei

Termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

19/6) A gyártó és a forgalmazó mentesülése a termékszavatossági kötelezettsége alól

A gyártó és a forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba;
– a hiba a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető;
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak és a forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének sikeres érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részére vonatkozóan kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

20. Jótállás

20/1) A jótállás esete

Hibás teljesítés esetén a számlát kiállító Webshop jótállásra köteles.
Írországi jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek esetében, amelyek vásárlási értéke a €33-t (vagy ezzel egyenértékű pénznemet) meghaladja.

20/2) A jótállás jogai és határideje

A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a megvásárolt termék Vevő részére történő átadása napjával kezdődik.

20/3) A jótállás alól mentesülés

Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Vevő ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre nem érvényesíthet.

20/4) A jótállás érvénye más szavatossági jogokkal

A jótállás a termékszavatosság és kellékszavatosság mellett érvényesül.

21. Szerzői jogok

A Webshopban található tartalmi, grafikai és képi elemek az Eladó szellemi tulajdonát képezik. Azok részben vagy egészben történő nyilvános felhasználása, más honlapba/webshopba beépítése kizárólag az Eladó előzetes és írásos engedélyével lehetséges. A jelen Általános Szerződési és Felhasználási Feltételekben nem szabályozott kérdésekben az Írországi Polgári Jog (Civil Law in Ireland) rendelkezései irányadók. Az Eladó jogosult az Általános Szerződési és Felhasználási Feltételeket bármikor, indoklás nélkül módosítani, azzal, hogy a változások nem érintik a teljesítés alatt lévő megrendeléseket. A módosított Általános Szerződési és Felhasználási Feltételek a honlapon történő megjelenés időpontjától hatályos.

Back To Top